Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek |
---|---|---|---|---|
Környezeti nevelés | Matematikai játékok | Anyanyelvi nevelés | Mozgáskultúra fejlesztése | Vizuális nevelés |
Alapelve, hogy ha lehetséges mindent az adott környezetben figyeljünk meg a gyermekekkel. Feladata: a környezeti értékek felismerése, az ember és kultúrájának megértése, környezetünk védelme. Az évszakok megfigyelése. Az időjárás és az öltözködés összefüggéseinek vizsgálata. Ismerkedés a növé- nyekkel, állatokkal. A szelektív hulladékgyűjtés és a komposztálás tanulása. | Számlálás. Az irányok, viszonyok, mennyiségek, formák, színek megfigyelése, tanulása (több-kevesebb, nagyobb-kisebb, alacsony-magas, hosszabb-rövidebb, alatt – fölött, előtt – mögött). Játékos angol. Dalok, mondókák, mesék tanulása nagy mozgások gyakorlásával, finommotorika fejlesztésével. | A kisgyermek a környezet által tanul meg beszélni. Az anyanyelvi- kommunikációs nevelés átfogja a családi bölcsőde minden területét.Az ének, vers, mondóka tanulása, a mese hallgatásának célja az örömforrás, örömteli tevékenység, a gyermekek érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlődésének segítése, pozitív személyiségjegyek kialakítása. | A gyermek testi szervezetének fejlesztése, a mozgásigényük kielégítése sok-sok játékkal. A motoros képességek erősítése, mozgáskultúra kialakítása.A nagymozgások gyakorlása karok – lábak koordinációja, a jobb és bal oldalak összehangolása. Szem – kéz koordináció, a finommotorika kialakítása. Az ujjak tudatos különmozgatása (pl.: csippentés). | Célunk a vizuális tapasztalatszerzés életkornak megfelelően. Esztétikai nevelés. A gyermek szín és formavilágának alakítása (harmónia). A valóság és a képzelet megvalósítására való törekvés. Szem – kéz koordináció, finommotorika fejlesztése. Maga a tevékenység, s annak öröme, élménye a fontos, nem a végeredmény. |
Minden délelőtt logopédiai játékkal fejlesztjük a hangok helyes kiejtését, tanuljuk az orron és szájon át történő levegő beszívását- kifújását. Alvás előtt álomba ringató mesét hallgathatnak a gyermekek.